CALUSARUL


Haide romane, joaca azi dansul!

Tu Calusarul sa-l joci la hotare,
Ce daca  apele matura satul?!
Tu chiuieste si da din picioare.


Joaca Ciuleandra cu fete istete
Si lasa-le-apoi sa danseze batut
Hora miresii, in pajisti razlete.
Ce-ti pasa tie ca leu-a cazut?


Joci Perinita de cand te cunosc
Si fetelor dragi le tot furi un sarut.
Tot saracia-i tovaras sfatos;
Si dansul vine cu vinul baut.

Da-i Brasoveanca , pe munte, in sus,
Si bordeiasu, la Dunare-n lunci;
Fa-te ca nu vezi cum fura de rup!
Zi Fedelesu, papucii sa-i rupi!

Si , in trei timpi Geamparale sa joci,
Baga Dragaica, si Hore , si Sarbe;
Dar sa iei foc, sa-i junghi-n borjoci 
Cand vor sa-ti loveasca in mame strabune!!


Ca mama, si glia, si limba si Crucea
Sunt parte din tine, sunt inimi si gand.
Atat mai avem de pazit spre morminte!
Ca restul le spulbera timpul si vant...




                                                                        29 iunie 2010
                                                                           






                                                              ROMANESC






Da-mi Doamne tu cuvant sa-mi laud neamul
Ca plin e de istorie si dor
Si imi ineaca lacrima cuvantul,
Si inima-mi imi creste pan'sa mor!


Imi lacrimezi padurile si dealul,
Si-mi plange marmura pe sub paioase,
Dupa eroii ce-si jertfesc pocalul
Cu sange hristic adunat in oase.

Acesti preabravi barbati ai tarii mele,
Aceste candeli de femei iubind...
Aceste frunti ce se-oglindesc in stele
Sfintit-au Romania, inviind.


Uraste-ma viclene si pandeste
Calcaiul minunatului meu neam;
N-ai arma tu si scutu-ti se zdrobeste
Ca stanca m-am facut ! si rau !si ram!


M-am contopit cu locurile-aceste.
Din guri de pesteri iti graiesc tacit,
Si bratul din goruni nu imi slabeste,
Si sangele-i parau de neoprit.


Si uite-ma cu parul printre salcii.
Priveste-ma in ochii de copil.
Acelasi sunt, cu sufletul cat muntii,
Si pasnic , si razboinicul agil.


Nu indrazni , straine, sa ma calci
Pe tufe de pelin si cimbrisor!
Ca te-ard strabunii-n talpa, ca pe vraci,
De simt ca ai ravnit la munca lor!


 Da-mi pace , asadar, si stai in pace.
Si hai la masa, cu-n ulcior de vin. 
Te-oi invata si painea cum se coace
Dar... lasa-mi tu strabunii-n somnul lin!




                                                                       8 iunie 2010
                                                                          barlog



                                               dupa o vizita prin satele si cetatile dobrogene: 

                                            Adamclisi, Pietreni(cu pesterile de aici), Dobromir(in traducere
                                        "Buna-Pace"), Valeni, Lespezi, Cheile Dobrogei, si altele.
                                        scrisa pe tastele telefonului mobil, pe timpul calatoriei, in masina.

 .

Comentarii

Postări populare