ELADA, ȚARĂ CRIZATĂ, SI PUSĂ LA ZID

motto:
ne este viața castel de nisip, făurit în joacă de Dumnezeu-Fiul, pe când era Copil. Apoi, văzând frumusețea castelului, Dumnezeu-Tatăl s-a apucat să îl clădească din piatră, pe stâncă. De atunci Dumnezeu-Duhul -Sfânt, cioplește...cioplește...cioplește... lovind în piatra inimii noastre, când blând ,când cu putere, spre a face din noi...Castele-de-Piatră, greu de cucerit.
Arlechinul trist





Poate vă întrebați ce are a face Doina Badea cu Grecia și cu criza, și mai ales, renumita ei" haulită.
Vă lămuresc eu imediat: NIMIC, .Așa cum poporul grec, cel de rând,își vede în continuare de viață. Doar că așa mă gândesc că strigau surorile mele, când eu îmi plimbam hoitul pe meleaguri elene.

    Am fost anul acesta în Grecia, într-un pelerinaj, la sf Teodora din Vasta, Peloponez.
 Despre minunata bisericuță, peste care au crescut cei 18 platani viguroși, nu voi vorbi acum. Voi spune doar că bisericuța din piatră de maxim 25cm, susține acest crâng, fără ca rădăcinile arborilor să apară pe undeva, iar întreg ansamblul acesta îngemănat, de piatra si lemn, stau deasupra unui izvor cu un debit foarte puternic. Legenda locului spune că tânăra fecioară, Theodora, ,  a lăsat viața  lumii, s-a închinoviat într-o mănăstire de călugări, îmbrăcând straie bărbătești.  A fost, mai apoi , acuzată de viol asupra unei fete din satul apropiat, iar sătenii  au condamnat-o la moarte.Deși se putea dezvinovăți foarte ușor, a accepat sentința, și s-a rugat înaintea decapitări.: fă Doamne, din trupul meu biserică, din sângele meu izvor de apă bună, din părul meu copaci.http://www.napocanews.ro/2009/04/sfanta-cuvioasa-teodora-din-peloponez-%E2%80%9Efa-din-trupul-meu-biserica-si-din-sangele-meu-rau%E2%80%9C.html 
 Acest loc a fost ținta excursiei noastre în Ellada.

Dacă vreți, căutați pe internet și părerile oamenilor de stiință despre fenomen, și veți vedea că și ei dau neputincioși din umăr. Eu, acolo mi-am zis, uimit de măreția Dumnezeului nostru, al creștinilor, că minunile de la Dervent http://www.dervent.ro/dervent.php?cID=cat-dervent-daruri&rID=10&rType=ART&rOP=more 
sunt  înrudite, prin același har al Duhului Sfânt, de cea de la Vasta. Acolo și aici izvor, acolo si aici piatră miraculoasă, acolo și aici, lemn(acolo copac , aici icoană.) .
    Dar trec peste aceste sentimente ale mele, dorind doar să vă trezesc apetitul, nu să vă descopăr trăirile mele, pt sunt de nedescoperit.
Dragii mei, măi copilași măi, când aveți un vis, luptați-vă temeinic să devină realitate. Rugați pe Dumnezeu, și mișcați și voi  în acest sens.Dar înarmați-vă și cu răbdare.In copilărie am visat să văd italia. era un vis irealizabil, având în vedere posibilitațile mici ale familiei. Dar am văzut-o . Am visat să navighez cu bricul Mircea, și ăsta a fost un vis tainic, pe care nici lui Dumnezeu, în rugă, nu l-am grăit, dar s-a împlinit. Am visat sa văd grecia. Și am ajuns de 5 ori sau 6, nu mai știu. Știu doar că  o dată mi-am amintit ca mama mea , mama care mi-a dat viata, nu a iesit din Călărașiul natal, niciodată. Și am trimis-o în Grecia. Ea, mama  mi-a vorbit de Teodora din Peloponez, și de ce fel se simte sufletul acolo. Și mi-am dorit să ajung. Mama mea, care nu a vazut Carpații, mama mea, ai cărei copii au străbătut lumea, nu se duce la un tratament balneoclimateric. Părinții noștri si-au sacrificat bucuriile, pt ca zborul nostru din cuibul familiei să fie cât mai măreț, cât mai înalt , cât mai demn. Si atunci, ei, prin ochii noștri, văd lumea toată. Bine ar fi, ca ochii noștri, când privesc de sus , din zborul înalt, să fie umeziți  de lacrima recunoștinței pt cuibul cald care ne-a făcut mari.


   Ei bine, cum v-am spus, ajungem în grecia, înainte de alegeri, când forfota balcanică, dealtfel caracteristică acestei țari, era în toi.
  Nu începuse sezonul. Ce nu mi-a plăcut la ei, sistemul de tazare al autobenzilor.te opresc din loc in loc, să plătesti drumul. Și așa s-a cheltuit o sumă frumușică. Prefer sistemul nostru și al bulgarilor. platesti o taxă de drum , o vinietă, si după aceea nu mai ai treabă. În loc de vinietă, au puncte de taxare, unde zăbovești măcar 2 minute. Ce m-a uimit la ei, lipsa echipajelor rutiere pe stradă, și dacă totuși vedeai unul, acela nu îți inspira teamă, scârbă, ci incredere. Politiști tineri, FĂRĂ BURTĂ!!!!DA????? SUBLINIEZ, FĂRĂ BUUURTĂĂĂ, chiar a trecut cineva la semafor pe roșu, poliția era lângă el, nu i-a zis nimic, atât timp cât nu a ucis pe nimeni.
   În rest, mă uitam... ce criză fraților, că 80% din autoturismele lor sunt nemtești. Cine credeți voi că lasă grecia să intre-n faliment, când germania e țara cu cele mai mari investiții acolo. pt edificare, v-a pun filmulețul acesta, filmat de mine in Kalampaka, orașel cât Slobozia noastră, dacă nu mai mic. Priviți lumea, mașinile, chipurile oamenilor(si nu fiți prea atenți la convorbirea mea cu domnul de la volan--eram la ora de bârfe---) și spuneți-mi de vă pare aia țară in faliment.




 In rest...grecia, cu soarele ei mirific, cu marea ei creată din lacrimile lui Egeu pt fiul său, cu ale ei case albe, mărunte si cochete, cu mulțimea de macedoneni din Salonic, care încă ne privesc ca pe strămoșii lor...
 Apoi sentimentul că ești în leagănul ortodoxiei e uimtor . Să intâlnești la tot pasul 










în păduri, la răspântii, mici bisericuțe albe, cât oo cameră , deschise , și cu  o candelă veșnic pregătită să ardă, dacă nu chiar arzând, unde te poti reculge, în frumosul peisaj
 
Apoi, in drumurile noastre am prins si grevele grecilor. Popor pe care il admir. La noi , anul trecut, doar bătrânii au ieșit in stradă, alții au profitat, primind bani să strige jos Băsescu, deși merita să fie schimbat și fără șpagă.
    Am prins natura înverzită, stiți probabil că se zice că grecii pun ochelari verzi la capre ca să aibă lapte, veghetația e săraca pe continent, dar mirifică în arhipelag.
Tot atunci, m-am dus și să mă rog la sf Ioan Rusul, (a trăit pe la 1700), tatăl meu trecând atunci printr-o grea incercare a vieții. Uite acum îmi dau seama ca am făcut o promisiune Sfântului, pe care, încă nu am respectat-o.
  aici am postat capul sfântului, cu urechea neputrezită, și picioarele .
 



Apoi mare majoritate a timpului, am hălăduit pe străzile acelei țări, pe munții ei , prin izvoarele ei, adică, m-am relaxat, am zâmbit,m-am mirat, m-am indignat, si....la sfârșit am tras concluzia. 
E frumoasă Grecia, poate cea mai frumoasă țară vizitată de mine, dar tot mai frumoasă îmi rămâne România. pe ansamblu , vorbind.


                                                                 chip de grec
 
                                              chip de ...dac 
Și, la sfârsit, un fimuleț al cărui protagonist principal este tocmai ARLECHINUL TRIST, in toată splendoarea lui azvârlită peste pădurile peloponezului
 



Comentarii

vali a spus…
O alta postare frumoasa,imi plac pozele foarte mult,nu pot vedea filmulete,imi spune ca sunt private,dar foarte frumos,si castelul de nisip este facut de tine? Si sper sa ajungi si pe la mine sa mai vezi o tara.
vali a spus…
Am vazut si filmuletele, frumos,ati luat masline?
ATAL TOMA a spus…
daaaa 20 de cutii. si acum are sora-mea cea mijlocie
Oana Ciobanu a spus…
Buna ziua ! Va rog , ati putea sa imi spuneti cum se ajunge la Sf Teodora de la Vastas ? E complicat ? Sunt indicatoare ? Va multumesc

Postări populare