POȚI SĂ-MI IEI





                                                                    






Poți să-mi iei lumina verii
Și nisipul cel fierbinte.
Însă lasă-mi ziua toamnei,
Strugur copt și gând cuminte.

Poți să-mi iei lungimea zilei;
Truda vieții de hoinar;
Lasă-mi înserarea toamnei
Cu ciulinii-n bărăgan.

Poți să-mi iei și greieri , broaște,
Ce-mi cântau sub geam și-n bălți;
Lasă-mi toamna cu-a ei pace
Și cu nopți mai lungi, mai reci.

Poa să-mi sece Dunărea 
Stinge-s-ar amoru-n vene
Fără frunze, salcia,
Să mi-o lași, să-mi plâng-alene

Ia-mi potecile-nverzite
Ce-mi grăbeau pașii spre stele
Lasă-mi nuc cu crengi golite
Să văd luna printre ele.

Ia-mi aceste nopți de eros
Și le vinde, și le schimbă,
Adă-mi clipele lui Cronos,
Ploi , să-mi spele-n suflet vină,
Cadă peste mine-n ropot,
Din amant să mă fac clopot!


Poți să-mi iei atunci și viața,
Să-mi lași doar un copârșău ,
Doamne, dacă îmi iei toamna, 
C-aș rămâne slut și rău.


1 septembrie 2013
Dervent




Comentarii

vali a spus…
Melancolic tare,deja mi-ai trimis o stare,plutesc. O toamna frumoasa iti doresc. Pup you

Postări populare