SFÂRȘIT DE SEPTEMBRIE


















 motto:
„Câte-n lună și-n stele.”Dar nu e nimic nici în lună, nici în stele!”
Constantin Noica




Sfârșit de septembrie-n castani arși de timp,
Cu albe căderi de ceață pe zări,
Când inima-și ia melancolic veșmânt,
Când trist pițigoi dă frison în cântări.

Toamnă, cu strugurii copți rânduri-rânduri,
Toamnă, cu nouri de grauri pe cer,
Toamnă, cocorii-ți migrează în stoluri;
Toamnă, cu plopul golit și stingher.

Iată, salcâmul își picură frunza
Peste morminte uitate de-un veac,
Salcia-adoarme pălindu-i, fad, umbra,
Lent legănându-se-n maluri de lac.

Dunărea, tristă, cu riduri adânci,
Își plimbă-ntr-o barcă misterele ei;
Un soare-n apus îmbracă reci lunci
În hăini purpurii, precum robe de zei.

Numai eu te privesc cu suflet bogat,
Toamna mea, Doamna mea, cu alură de zână.
Te aștept șă-mi așterni tufănele pe pat,
Ploi  în piept să-mi aduni, și să-mi spui…Noapte bună!..



13 septembrie 2014
Dervent.

Comentarii

Postări populare