IISUS A COBORÂT AZI PE PĂMÂNT






Iisus a coborât azi pe pământ
A vrut să binecuvinteze copiii;
I-a căutat pe maidan şi pe câmp
Crezând că aleargă, zglobiii.

I-a găsit într-un târziu, ori prin buncăr
Fugind de spaime şi foame,
Ori ofiliţi, la computer,
Privind decapitări în numele unei religii oarbe.

Trist, s-a dus la oamenii mari să îi certe.
Însă aceştia nu aveau timp să-l asculte,
Preparau arme şi medicamente,
Ucigând cu primele pe cine scăpa de celelalte.

Şi aşa, păşind abătut şi întristat,
A ajuns Iisus într-o biserică;
La icoana Maicii Lui s-a închinat,
Şi a plâns pentru om, creatură nemernică.

Preoţii acelei catedrale măreţe
Nu erau prin preajmă, deşi era Ziua Domnului.
Căutându-i, Hristos, i-a găsit la ospeţe.
Şedeau la masă cu proprietarul bombei şi-al spitalului.

S-a dus la Preot şi S-a prezentat:
„- Eu sunt Hristos, Fiul Dumezeului Celui Adevărat!” 
Marele preot cu privirea L-a măsurat:
„-Iară eu sunt Tutankamon reîncarnat!”

Îl goni de la el ca pe-un ameţit.
Şi Iisus mi s-a dus spre Ceahlăul înalt.
„- Iar au uitat ucenicii de mine”, şi-a zis,
„Din pescari s-au făcut sfetnici orbi la palat…

Astăzi nu pot nici să mă mai răstignesc,
Nu mai găsesc un sutaş, piroane să-mi bată,
Nici măcar un Pilat nu găsesc,
Să mă întrebe de-Adevăr, înc-odată!”

Şi-a tot plâns Blândul Hrist sprijinit pe Ceahlău,
Retrăind Răstignirea, când pe Cruce-a învins.
„- DUMNEZEUL MEU, DUMNEZEUL MEU,
…PENTRU CE NE-AU PĂRĂSIT ???!”

25 ianuarie 2015 .. DERVENT

Comentarii

Postări populare