DUNĂREA










Motto:
 „Tinerețe.... Vârstă la care iluziile sunt înlocuite tot de iluzii.”
                                              Victor Hugo







Când mi-e inima mâhnită
De a lumii gâlcevire
Fă-mă Dunăre tihnită
Să mă vărs spre nesfârșire.

Fă-mă Dunăre albastră
Când al patimii roș foc
Trupul vrea să-l mistuiască;
Nu m-aș tulbura deloc.

Fă-mă Dunăre verzuie
Când ateice rafale
Vor pământul să-Ți usuce,
Fă-mă tu Păcui-de-Soare!

Fă-mă Dunăre-ntreită
Pe sub sălcii să îmi duc
Vești de doruri răzlețite
După cântecul de cuc.

Fă-mă Dunăre-ntr-o noapte,
Ca , curgând spre răsărit,
În a plopilor dulci șoapte
Tu să-mi spui: „Bine-ai venit!”

Fă-mă Dunăre cu maluri
Pe meleagul românesc,
Să văd jalea, s-ascult doruri,
Și Ție să le vestesc!


August, 2009:

          Scrisă pe insula Păcuiul-lui-Soare,

     Unde se află ruinele cetății bizantine Vicina.







Comentarii

Postări populare