EU SUNT ACELA







Eu sunt acela care din născare
Am tot tânjit la România Mare;
Și sunt românul care-mpins de foame
Muncește munci murdare unde poate.

Eu sunt acela care strânge pumnii
Când hoții vor să-mi fure și gorunii.
Și pumnii-i strâng și când, fără parale,
Îmi văd copilul pregătit de moarte.

Eu sunt acela care știe-a plânge
Când moare-n câine, floare când se frânge,
Și știu să râd în față suferinței
Găsind în asta forța biruinței.

Ei da, sunt huliganul și golanul
Care îmi iubesc țara, nu ciolanul!
Și da, sunt derbedeu-acela care
Este și credincios și scuipă tare
Pe cleru-acela-a cui mantie
Miroase și a mir și a simbrie.

Eu sunt acela care-n ceas de seară
Își scoate-n doină sufeltul afară
Și-l lasă să colinde peste munți,
Bătând la poarta morților cărunți.

Eu sunt acel pe care mâine, poate,
Îl veți jelii de prin străinătate.
Și-l așeza-veți spre odihna rece
Lâng-a lui Dunăre ce tot albastr-o trece.


4 martie 2015
Orele 00:05
Dervent. s

Comentarii

Postări populare