VINO








Vino-mi iubite! Adă-mi în noapte
Gutuia tomnatică, dulce.
Zi-mi ce e-n țară, da-n șoapte,
Fă-mi focul și lemne-mi aduce.

Vino, și-n plete îți poartă
Al crivățului iz albăstrui.
Să nu uiți gutuia s-o pui
În geamul ce vede spre stradă,
Ca Hrist din icoană s-o vadă.

Vino cu neaua pe umeri,
Ca un erou de pe front.
Să nu-i mai ți clipelor cont
Și-n pătură-mi intră, și-n creieri.

Vino, că-i cald în odaie!
Căldura-mi zvâcnește din vene
Și doru-mi se zbate în perne
Ca neaua ce cade greoaie.

Vino, că-i frig fără tine!
E trist ca-n păduri de salcâm,
Ca o troiță în drum,
Mi-ngheață ființa în mine.

Vino, ca neaua pe cetini:
Calm, jucăuș, vesel, viu.
Vino, să pot să-ți mai fiu
Sulfetu-n care te legini!

Vino, și cântă-mi colindă!
Vino, și taci, și bea vin!
Topește-te-n mine deplin
Să ningem săruturi cu vină.
Odaia eden să-mi devină
Și candelă blândă și lină
Asemeni cu Luna cea plină.

18 decembrie 2015
Dervent.

Comentarii

Postări populare