AM INTRAT ÎN VIAȚA TA











          Am intrat în viața ta ca un fulg de nea pe o fereastră și m-am topit de-atâta iubire și m-am făcut lacrimă. Lacrimă ce zboară ; lacrimă care visează Marea. Marea Neagră . Neagră ca o noapte de toamnă.


        Am intrat în viața ta ca o șoaptă spusă-ntre doi amanți.
 O șoaptă febrilă ce iese din inimă și intră-n priviri. De-aici, șoapta aceasta a născut patos,frumoase trăiri și face eroi epopeeici din bieți figuranți.


        Am intrat în viața ta ca un ghimbe-n tălpi de țărani învățați cu truda zilei. Nu te-am lăsat să mai mergi nepăsător pe pământ. Te-am făcut să plângi și să apuci cărări mai liniștite. Și flori să nu mai rupi  de pe morminte. Sunt ochii mamei unui sfânt, îndreptați spre Cer.



Am intrat în viața ta ca un sânge-n cord. Eu îl hrănesc și el îmi dă avânt să ajung în iris și în gând. Fără mine acum tu ești mort. Murind eu iau cu mine și o parte din tine. Murind tu, trăiești prin mine. Că am intrat în viața ta ca lumina în priviri.

 Ca luceafărul în sclipiri,

Am intrat precum argintul viu în sânge,

Și ies doar cu descântec spus de-un vraci ce plânge;

Am intrat în viața ta  ca un prunc în pântece,

Ca versul în cântece,
Ca Mureșul și Oltul Și Târnavele
În apele Dunării, primitoarele;

Ca umezeala în zidurile temniței,

Ca visul în somnul fecioarei.

Am intrat adânc în viața ta ca un miros pe nări

Ca norul de toamnă peste zări,

Ca și fosila în chihlimbar

Am intrat și-ți sunt și dulce și-amar.



Am intrat în viața ta pentru că mă iubești

Deși ți-e rușine poate să mărturisești,

Și-am intrat că așa ne-a iubit pe noi Dumnezeu.

Să facă un tot doar din tine…și eu.

22 august 2013
în trenul spre Tg. Mureș










Comentarii

Postări populare