FURTUNA




E noapte, și pe țărmul înfrigurat de fulgi
Stă tânărul acesta privind spre Marea Neagră.
Se macină în gânduri, vorbește cu năluci., 
Prinzând în palmă fulgii din proaspăta zăpadă.

Si cât de -nviforate ideile îi vin,
Atât de calmă-n noapte e marea , ca un voal;
Sub luna plină, parcă și valul cel mai lin
Stă molcom la poveste , nevrând să iasă-n mal.

"-O, zbucium și-ntrebare ce tainic te-nfiripi;
O crudă remușcare și mistic labirint,
De unde , spre olimpuri, eu să mai am aripi,
Când ninge peste lună și marea-i de argint?

Unde, în lumea asta, să-mi regăsesc acele 
Copilării curate ca ochii unui miel?!
Când am ajuns poteca ce duce spre vâlcele
Cu pârâiaș promiscu...și m-aș scălda în el."

 Așa , la țărmul mării  se frământa-n idei
Tot cugetând la viață și moarte și la rosturi,
Neobservând  că-n juru-i trec tinere perechi
Ce-n șoapte-și spun amoruri, și doruri, și reproșuri.

Treceau pe lângă fruntea-i ascunsă-n cozoroc
Și ninsă alb de luna ca de zăpezi de miei,
Bătrâni cu fețe blânde , nepoți cu ochi de foc,
Și cerșetori în zdrențe si foamea-arzând în ei.

"-De ce în mine glasu-mi răcnește înspre munți?
De ce nu îmi alină a gândului furtună,
Să pot păși în viață în ritmul celor mulți
Să fiu un strop din marea ce doarme-n clar de lună.

Ce tainică ursită mă rupe de părinți?
Ce Dumnezeu mă cere cu-atâta gelozie
Ca-n patimi n-am plăcere, iar drumul spre vârtuți
Mi-l șerpuiește silnic prin codrii și pustie?

Ce inimă zidit-a în mine , -om și eu-,
Amarnic plâns ce curge prin ochii de țărână,
Și-n vene-mi curge cântul acesta trist mereu
De lebădă, ce viața  de după viață-ngână?!"

Așa , cu tâmpla-n ceruri și sub a Lunii față
Ardea pe țărm, ca farul, străfulgerând spre cer...
Flămând de înțelesuri și însetat de viață
Se duce către casă , pășind domol, stingher.

...... Hai tinere, te-așează pe patul tău, dormind,
Și-n vis , toată splendoarea furtunilor de-acum
Devine mai frumoasă, frumosul înviind.
Răspunsul frământării... îl vei afla.....postum.



                                        14iunie 2011
                                         Dervent.

Comentarii

Postări populare